ПОЛИТИКА ЗА ВРЪЩАНЕ И ЗАМЯНА

„ОМЕГА ЛАЙФ“ ЕООД, вписано в Търговския регистър и РЮЛНЦ към Агенция по вписванията под ЕИК 207919036, със седалище и адрес на управление: гр. София, ул. Кръстю Сарафов №44, адрес за кореспонденция: гр. София, ул. Кръстю Сарафов №44, наричано по-долу за краткост ТЪРГОВЕЦ, от една страна,
и от друга – лицето, съгласило се с „Общите условия“, наречено по-долу за краткост ПОТРЕБИТЕЛ/КЛИЕНТ, във връзка със заявяването и закупуването на предлаганите стоки чрез електронен магазин https://eskimo-3.bg/
IV. ДОСТАВКА. ПРЕМИНАВАНЕ НА РИСКА. ЗАДЪЛЖЕНИЕ ЗА ПРЕГЛЕД

  1. ТЪРГОВЕЦЪТ предоставя на клиента възможност да избира между:
  • доставка до офис/автомат на куриер (стандартна доставка);
  • доставка до адрес, посочен от клиента;
  1. Цените на доставките са различни и се визуализират при избора на предпочитан начин на доставка от страна на потребителя, като се включват в крайната сума за блокиране/плащане от клиента.
  2. Потребителят/клиентът носи изцяло риска от повреждане/загубване на стоката при доставката. Веднага след предаване на стоката на куриер, ТЪРГОВЕЦЪТ се освобождава от риска, който се прехвърля върху потребителя/клиента. ТЪРГОВЕЦЪТ не носи отговорност за закъснение, в случай че закъснението се дължи на куриер или друг доставчик.
  3. С цел да се открие незабавно настъпила щета, липси или загуби в резултат на транспортирането на продуктите, всяка пратка се експедира с опция „Отвори и провери“. Ако клиентът не се възползва от опцията, счита се че е приел стоката без забележки при транспорта.
  4. При установяване на щета или липса в резултат от транспортирането на продуктите, клиентът описва щетата в товарителницата и попълва и подписва двустранния констативен протокол заедно с куриера.
  5. Копие от протокола и товарителницата, ведно с всички рекламации по отношение на количествено и/или номенклатурно несъответствие се изпращат на мейл адреса e-shop@eskimo-3.bg на ТЪРГОВЕЦА в срок до 24 часа от установяването на щетата.
  6. След получаване от търговеца на онлайн заявка за Рекламация за количествено и номенклатурно несъответствие, или нарушен търговски вид, клиентът получава мейл потвърждение, че рекламацията му е регистрирана и в срок до 14 дни от получаването на стоката в склада на ТЪРГОВЕЦА, в случай че рекламацията бъде уважена, той връща сумата по сметка, подадена от клиента.
  7. При желание на клиента да върне стоката, в предвидения от закона 14 дневен срок, той трябва да се съобрази с изключението, упоменато в чл. 57, т. 5 на Закона за защита на потребителя, което гласи: „доставка на запечатани стоки, които са разпечатани след доставката им и не могат да бъдат върнати поради съображения, свързани с хигиената или защита на здравето“.
  8. При отказ за получаване на стоката, извън случаите описани по-горе, отказът се счита за неоснователен и клиентът дължи заплащане на разходите за доставка и връщане на стоката. В случай че клиентът не бъде намерен в срока за изпълнение на доставката на посочения адрес или не бъде осигурен достъп и условия за предаване на стоката в този срок, ТЪРГОВЕЦЪТ се освобождава от задължението си да достави заявената за покупка стока.
  9. Цената на доставката се начислява в търговския документ, когато заявката не отговаря на минималните изисквания за безплатен транспорт, който е 50 лева.

VII. УПРАЖНЯВАНЕ НА ПРАВОТО НА ОТКАЗ ОТ ПОТРЕБИТЕЛ

  1. Всеки потребител има правото да упражни правото си на отказ от сключения дистанционно договор по правилата на тези Общи условия, в срок до 14 дни от получаване на стоката, по отношение на която потребителят иска да се откаже от договора.
  2. Правото на отказ се упражнява с попълване и изпращане на ТЪРГОВЕЦА на посочения в сайта https://eskimo-3.bg/ мейл с качената в сайта бланка на формуляра за отказ.
  3. Продуктът или продуктите, по отношение на които е упражнено правото на отказ, се връщат на търговеца в срок до 14 дни от получаването на формуляра от същия, за сметка на потребителя. Продукти, чиято опаковка е с нарушение на целостта, в неизряден търговски вид и неокомплектована (с липсващи прилежащи продукти и аксесоари) и/или не са сред продукти, за които може да бъде упражнено правото на отказ, не подлежат на обратно приемане от Продавача. В този случай търговецът възстановява всички суми, получени от потребителя, включително разходите за доставка, не по-късно от 14 дни, считано от датата, на която е бил уведомен за решението на потребителя да се откаже от договора съгласно чл. 52 от ЗЗП. Търговецът няма задължение да възстанови допълнителните разходи за доставка на стоките, когато потребителят изрично е избрал начин на доставяне на стоките, различен от най-евтиния вид стандартна доставка, предлагана от търговеца. Получените суми се възстановяват, като се използва същото платежно средство, използвано от потребителя при първоначалната трансакция, освен ако потребителят е изразил изричното си съгласие за използване на друго платежно средство и при условие че това не е свързано с разходи за потребителя.
  4. ТЪРГОВЕЦЪТ може да задържи плащането на сумите на потребителя докато не получи продуктите с цел преглед на целостта на опаковката и самите продукти.

VIII. ДОСТАВКА И ВРЪЩАНЕ. ЗАМЯНА

  1. Моментът на доставяне на продуктите е моментът, в който въпросната доставка бъде приета за клиента от лице от неговото домакинство или лице, намиращо се на адреса за доставка, подаден от клиента.
  2. При упражняване на правото си на отказ от договора, описано в началото на тези Общи условия, потребителят има право да върне закупената от него стока в рамките на 14 дни от датата на получаването ѝ.
  3. За целта продуктите трябва да са в оригиналната си опаковка, без следи от употреба или нарушаване на търговския им вид, в напълно окомплектован вид (с налични прилежащи продукти и аксесоари).
  4. След проверка в срок от 14 дни от упражняването на отказа сумата се възстановява на купувача. Транспортните разходи по замяната или връщането се възстановяват на купувача, освен ако ТЪРГОВЕЦЪТ не установи дефект по върнатия от клиента артикул. Търговецът няма задължение да възстанови допълнителните разходи за доставка на стоките, когато потребителят изрично е избрал начин на доставяне на стоките, различен от най-евтиния вид стандартна доставка, предлагана от търговеца.
  5. Продукти с изтекъл срок на годност, считано към датата на доставката, подлежат на замяна при поискване, при спазване на изискванията на тези Общи условия.

Настоящото Извлечение е част от Общите условия на „ОМЕГА ЛАЙФ“ ЕООД, приети на 25.07.2024 г.